Avstängd på Aftonbladet – igen…

Vad ska man säga? Aftonbladet hatar yttrandefriheten och älskar att censurera internet!

De har återigen stängt av undertecknad! Jag är dock inte förvånad. Aftonbladet Forum kryllar av skitnödiga sossar och vänsteraktivister som anmäler varenda inlägg som ens kan antyda att vänsterns politik varit något annat än fullkomligt perfekt trots att vi har facit på den totala motsatsen…

Första gången jag blev avstängd var det detta inlägg som var orsaken:

https://politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/

Just detta inlägg publicerade Politikerbloggen och gav upphov till ett mindre bloggskalv…

Den här gången var det en kombination av detta inlägg:

”Yrsa Stenius var professionell mörkläggare åt socialdemokraterna. Nu är hon pressombudsman…Med despotisk makt över Aftonbladet…och övriga media i Sverige…”

…och detta:

https://politikbloggen.wordpress.com/2008/07/29/internet-en-storre-krankning-an-fra/

Vi får väl se om Politikerbloggen vågar publicera detta inlägg också? Den här gången fick jag dock en motivering för min avstängning – tror jag? Mejlet jag fick ser mer ut som en rekommendation:

”Hej! Du och Molly verkar ha en liten vendetta ihop. AB kan inte stå för detta. Posta inga privata detaljer. Respektera det. Mvh Moderator”

Mitt svar:

”Hej! Hon bad om det och jag levererade. All info finns på internet. Men jag ska respektera detta i fortsättningen…/OD”

Sedan blev jag spärrad. Visst är det skrämmande? Aftonbladet – en av de största tidningarna i Norden – ägnar sig åt utstuderade brott mot yttrandefriheten och censur av information på internet! Samtidigt som de tillåter debattörer som publicerar och länkar till hemligstämplade dokument där de hänger ut anställda på FRA. Det är f-n i mig sjukt!

En sak är säker. Jag kommer tillbaka till Aftonbladet Forum i en eller annan form eftersom det är varje sund medborgares förbannade skyldighet att varna andra människor för sossar och vänsteraktivister…och FRA-motståndare…och Yrsa Stenius…!

2 svar to “Avstängd på Aftonbladet – igen…”

  1. Andy Says:

    Det är väl helt självklart att du blir avstängd efter ett sådant inlägg.

    Du har fått Mollys medgivande att behandla hennes personuppgifter, men när du blandar in resten av familjen blir det för mycket för PuL. AB tar sitt ansvar och följer lagen, helt korrekt.

  2. Ole Dolyckan Says:

    Känner inte till PUL-reglerna. Molly bad mig luska ut så mycket som möjligt om henne. I mina ögon är släktingar en del av detta…Informationen finns att hämta på internet. Ska vi förbjuda internet?

Kommentera

