Hamas = Barnamördarna

I samtliga krig som utspelat sig i världshistorien så ligger dödsoffren bland barn kring 8%-15%.

Är det inte då lite märkvärdigt att det är närmare dubbelt så många – 30% barn – bland dödsoffren i Gaza? Samtidigt som Hamasledaren Fathi Hamad stolt deklarerar – den 29 februari 2008 – att Hamas har skapat en mänsklig sköld av barn, kvinnor och gamla mot Israels bomber…?

http://uk.youtube.com/watch?v=Qky8rfFPJeI

Det är dags att vakna nu, Svensson – på alla sätt och vis!

Länk 1, Länk 2 , Länk 3, Länk 4, Länk 5, Länk 6, Länk 7, Länk 8, Länk 9, Länk 10

4 svar to “Hamas = Barnamördarna”

  1. Illwill Says:

    Vänta nu, din logik finns säkert där men…

    Dödsoffren i Gaza är 30% barn? Ok, jag hänger med…sen skyller du det på Hamas? Det är Hamas fel att Israel dödar barn? Anledningen ska vara att Hamas för drygt året sedan hade en mänsklig mur mot Israels attacker? Du tror att samma mur finns kvar? De har haft folk stående där ett år?

    Kanske dags att vakna lite, ja….

    Senast jag hörde så hade Israel fått en handfull döda och en handfull skadade. Palestinierna hade tappat nära tusen pers och okänt antal skadade. Låter det som en fair fight?

    Israelerna har terroriserat palestinierna länge nu, de skjuter ner dem, kör över deras bilar med tanks, skjuter sönder deras vattentankar, förhindrar att mat kommer in i landet osv. Palestinierna lobbar några raketer några kilometer och skickar in personer med dynamit på kroppen. Ration får tyskarna i WW2 att se ut som amatörer, israelerna har spöat skiten ur palestinierna i stort sett dagligen de senaste 40 åren. Det finns en anledning till att de (palestinierna) är lite förbannade.

    Självklart sköter araberna det helt fel, konstigt vore ju annat (de sköter ju inget annat rätt trots allt). Men israelerna och de judar som styr USA är lite för motbjudande för min smak. Deras dubbelmoral är ju lite väl absurd.

    Som du antagligen förstått vid det här laget så har jag lite till övers för båda sidor. Den ena ljuger och säger en sak när de gör en annan, den andra uppför sig som barbarer (oavsett var i världen de är). Hade judarna varit ärliga och skippat dubbelmoralen (gillar dock att de anser att alla länder i världen ska vara mångkulturella, förutom Israel då, som ska vara en stark homogen stat) så hade jag helt varit ok med att de utrotade araberna, men jag gillar inte lögner så båda sidorna kan suga mitt a…båda sidorna är icke uppskattade av mig.

    Helst hade jag dock sett att alla araber utvisades ur Sverige, judarna får gärna stanna…skiter i att de styr vår media, jag kan få information ur alternativ media, jag behöver inte läsa lögnerna i de regimkontrollerade tidningarna. Om de (araberna) dör eller ej berör mig inte, bara de inte finns i mitt land.

  2. Ole Dolyckan Says:

    ”Dödsoffren i Gaza är 30% barn? Ok, jag hänger med…sen skyller du det på Hamas? Det är Hamas fel att Israel dödar barn?”

    Ja, om Hamas inte använde sig av barn som mänskliga sköldar skulle det inte vara så mycket som 30% barn döda i Gaza.

    1) Anledningen till att kriget brutit ut är att Hamas har brutit vapenvilan och gjort 3278 terrorattacker mot Israel under 2008.

    2) Anledningen till det höga antalet döda barn är att Hamas använder sig av barn vid frontlinjen av kriget i Gaza…

    ”Israelerna har terroriserat palestinierna länge nu, de skjuter ner dem, kör över deras bilar med tanks, skjuter sönder deras vattentankar, förhindrar att mat kommer in i landet osv.”

    Det var FN som körde ut palestinierna – inte judarna – eftersom Israel var judisk mark 1000 år före kristus alltså långt innan palestinierna hävdade att det var deras land.

    ”Palestinierna lobbar några raketer några kilometer och skickar in personer med dynamit på kroppen.”

    Ditt sätt att bagatellisera terrorism är skrämmande.

  3. DanielB Says:

    Illwill,
    du skriver att Israel är en starkt homogen stat, men 20 procent av Israels befolkning är ickejudar. Och att judarna skulle kontrollera svenska media, på vilket sätt märks det? Inte på rapporteringen från mellanösternkonflikten i alla fall.

  4. Magnus Says:

    70% av journalistkåren anser sig vara vänster, 30% röstar på vänsterpartiet.
    Vänstern har sedan länge gjort det klart att de är mot Israel och det märks i svensk media. Om du jämför med brittisk kan man se stora skillnader och SVT 1, 2 och TV4 nyheterna är alla partiska med araberna, samma gäller tidningar som svd, gp, dn, aftonbladet, osv.
    Som exempel är Israels barriär till 95% stängsel och 5% mur men svensk media använder uteslutande mur och i ett sådant sammanhang att det låter som om 100% skulle vara det.

    Innan jag läste på om Israel-Palestina konflikten var jag Pro-Palestinsk av allt jag läste i media. Jag försöker numera se allting objektivt och förespråkar kompromisser för fred. Jag har också märkt att det är främst den judiska sidan som kompromissar och försöker driva fram fred (nyhetsmedia visar en helt tvärtom bild).

Kommentera

